paj ‘Turkiet Dag försäljning

paj ‘Turkiet Dag försäljning

Av Alistair Barr

16 november (Reuters) Återförsäljare är inriktade på ‘post pie’ -handel, hoppet i shopping skapat av bommen i smartphones och surfplattor som Thanksgiving diners tar när de kollapsar på soffan efter att ha ätit kalkon och pumpa paj.

Medan människor slappnar av med familj och vänner eller tittar på fotboll på TV, köper de alltmer på nätet med dessa mobila prylar, vilket skapar en ökning av trafik och inköp som återförsäljare börjar rikta första gången i år.

‘Detta är ett nytt handlingsbart Gå Ner I Vikt Snabbt ögonblick’, säger Steve Yankovich, som är chef för eBay Inc, mobiloperatör för den största online-marknaden.

Före uppkomsten av smartphones och tabletter var det socialt oacceptabelt att dra ut en bärbar dator efter Thanksgiving-middag, eller gå till ett hemkontor för att skjuta upp en stationär dator, förklarade Yankovich.

‘Med en tablett eller smartphone får du inte den reaktionen’, tillade han.

EBay undersökte nyligen mer än 1.000 shoppare i USA om sina semesterhandlingsplaner. EST (2223 GMT). EST denna tacksägelse. PST för West Coast shoppare.

Andra återförsäljare, inklusive leksaker ‘R’ Us, HSN Inc, Rue La La och Ideeli, riktar även mobilköpare denna Thanksgiving på kvällen.

‘IPad-semestersäsongen börjar när du är i matsmältningsbesvär medan du sitter på soffan efter Thanksgiving-middagen’, säger Ben Fischman, chef för Rue La La, som specialiserat sig på marknadsföringshändelser som kallas flash-försäljning på nätet.

Post pie-handel är det senaste exemplet på hur mobila enheter, i synnerhet Apple Incs iPad och iPhone, ändrar konsumentbeteendet och tvingar återförsäljare att snabbt anpassa sig.

Seminariet för affärshopping startar traditionellt med Black Friday, dagen efter Thanksgiving när shoppare använder en ledig dag Gå Ner I Vikt Snabbt från jobbet till huvudet till butikerna.

Följande måndag blev en stor online shoppingdag känd som Cyber ​​Monday eftersom människor återvände till kontoret och handlade med sina kontorsdatorer.

Nu växer Thanksgiving som en stor ny shoppingdag online.

‘Det är fortfarande en mindre dag, men det växer mycket Går Man Ner I Vikt snabbare,’ säger Andrew Lipsman från comScore. ‘Vi ser mycket mer prata om att Thanksgiving blir en viktigare shoppingdag.’

Flera stora återförsäljare, inklusive Target Corp, öppnar fysiska butiker på Thanksgiving för att se till att de inte förlorar försäljningen till online-rivaler.

‘Konsumenter som hellre vill shoppa än att titta på 12 timmars fotboll på Thanksgiving Day bör ges chansen att shoppa’, skrev Marshal Cohen i NPD-gruppen i en blogg på torsdagen. ‘Om online är öppet, varför borde mursten och murbruk bara för att ge bort dessa dyrbara shoppingtider till tävlingen?’

Thanksgiving kväll är där åtgärden är online. EST förra året var försäljningen på internet cirka 20 procent jämfört med samma period 2010, enligt IBM Software Group, en enhet av International Business Machines Corp.

Men vid midnatt PST på Thanksgiving 2011 ökade försäljningen på nätet 39 procent jämfört med samma period föregående år, IBM-datavisning. Sammantaget ökade onlineomsättningen i november 2011 med 15,6 procent jämfört med året innan.

‘Post-pie shopping i år kommer främst att drivas av tablet-shoppare, speciellt iPad-användare,’ säger Jay Henderson, global strategidirektör för IBMs företags marknadsföringsaffärsverksamhet.

I september och oktober uppgick iPad till minst 7,5 procent av all trafik till återförsäljares webbplatser, som slog ut iPhone med cirka 6 procent och Android-enheter på drygt 4 procent, IBM-datavisning.

‘Det här är första gången iPad har visat ett fortsatt ledarskap över alla andra mobila enheter, säger Henderson.

Sista Thanksgiving, detaljhandeln blev överraskad av överskottet i tabletttrafik på kvällen. De förväntade sig inte att enheterna skulle användas för att slutföra så många inköp, istället förväntar sig att de bläddrar för de flesta enheter, enligt Steve Tack, chefstekniker för APM Solutions, en enhet Compuware Corp.

‘Tablet-användare väntar inte på Black Friday eller Cyber ​​Monday för att köpa, de gör det på torsdagskväll på soffan framför spelet’, sa han. ‘Detta är en betydande ny shopping händelse.’

I år är återförsäljare mer förberedda, tillade han.

Mer än hälften av Rue La La s försäljning under Thanksgiving, Black Friday och följande helg kommer från mobila enheter. Halvdelen av dessa mobila inköp kommer att vara på en iPad, sa han.

Fischman sa att konverteringsfrekvensen på en iPad ligger nära dubbla konverteringsfrekvensen på en smart telefon, vilket innebär att kunderna är mer än dubbelt så stora att de kan köpa med hjälp av tablettenheten.